Reklamní stojany značek pomáhají?

Znáte tu pohádku o pejskovi a kočičce? Poučení pro naše děti je jasné. Když mícháte „páte přes deváte“, bude Vás z toho tak akorát bolet břicho. Podobný výsledek najdeme v mnoha českých prodejnách, které jsou zastavěny POS materiály různých značek. V jedné typické sámošce jsme jich napočítali úctyhodných 9.

IMG_20191109_074702_otŕez

A komu to prospěje?

V marketingu se tomu říká podpora prodeje, kdy se značky snaží motivovat zákazníka ke koupi přímo na prodejní ploše. Stojany (POS) proto musí mít výraznou až agresivní grafiku, aby v té záplavě ostatního zboží upoutaly. Když se jich pak sejde na prodejně více, udělají majiteli prodejny spíše medvědí službu, než aby mu pomohly ke zvýšení obratu.

Co je na nich špatně?

  1. Zákazníkům často zavazí a zmenšují už tak úzké uličky mezi regály.
  2. Podporují prodej jen dané značky, ale nezvýší obrat celé prodejny.
  3. Znepřehlední celý prostor a prodejna pak vypadá neuspořádaně a přecpaně.
  4. Často na prodejní ploše zůstávají natrvalo   a slouží pak k prodeji jakéhokoli zboží.

Jak to mít pod kontrolou?

Prodejní plocha by pro obchodníka měla být JEHO zahradou, kde on velmi pečlivě zvažuje, co a kam „vysadí“. Ať už se pak objeví jakýkoliv obchodní zástupce, má majitel naprosto jasnou představu, zda vůbec a proč někde umístit jeho „super akční stojan“.

Pokud chcete vyhradit prostor pro akční nabídky, je možné to udělat elegantněji za použití trvalých a zároveň flexibilních prvků.

  • Jedním z nich může být nasvícený regál, který přirozeně přitahuje pozornost zákazníků a zvýrazňuje vystavené zboží.
  • Jiným prvkem může být akční modul zastavěný přímo do pásu regálu.
  • Třetí variantou může být akční stůl, který se přizpůsobí jakémukoli zboží. 

Na rozdíl od plastových a papírových stojanů se jedná o  řešení, která designem zapadnou do celkové koncepce prodejny. Lze na nich bez námahy vytvářet atraktivní nabídky podle aktuálních potřeb a odlišit tak akční produkty od ostatního zboží v regálu.  

Pro prodejnu 21. století je to určitě lepší cesta, než přelepený stojan od cukrovinek, na kterém se aktuálně nabízí sladkosti společně s hračkami.

 
 

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *